Kako razmišljajo Evropejci ob iskanju novega doma

0
Kakovost_Bivanja_001-90

RE/MAX, vodilna nepremičninska mreža v Evropi, je lani s pomočjo spletnega raziskovalnega inštituta Marketagent.com izvedla tržno raziskavo Iskanje in nakup nove nepremičnine v Evropi. V njej je sodelovalo več kot 8.000 ljudi med 20. in 59. letom starosti.

Anketiranci iz 16 evropskih držav (Slovenije ni med njimi) so razkrili svoje življenjske  razmere ter želje in pričakovanja ob iskanju novega doma.

Kakšen je sanjski dom?

Za večino Evropejcev ima njihov sanjski dom pet sob (brez dnevne sobe, kopalnice in hodnika). Idealna velikost se med anketiranci precej razlikuje, v povprečju znaša 131 m2. Najbolj zaželene značilnosti nepremičnine so: lastna soba za osebni mir (59 %), bližina  parkirišča (58 %), bližina zelenih površin (52 %), balkon ali terasa (50 %), bližina javnega prevoza (44 %). Ženske so vse omenjene značilnosti ocenile z višjim odstotkom kot moški, pogosteje so označile za pomembno tudi bližino šole,  nakupovalnih središč in možnost lastnega vrta. Le 12 % Evropejcev si lahko predstavlja življenje s sostanovalci, kar je po raziskavi najmanj zaželena značilnost nepremičnine.

Kakšni so stroški bivanja?

Stroški bivanja imajo širok razpon: na eni strani vsak peti Evropejec porabi do 20 % svojih prihodkov za stroške bivanja, na drugi strani pa jih 9 % ocenjuje, da za stroške bivanja porabijo med 70 in 90 %. Evropejci v povprečju porabijo približno 40 % svojih prihodkov za bivanje, pri čemer opažajo, da se stroški višajo. Za svoje bivanje so pripravljeni odšteti tudi nekoliko višjo ceno, če jim bo ta prinesla višji standard. 61 % Evropejcev je lastnikov nepremičnin, v katerih živijo; tretjina v lastni hiši, 25 % v stanovanju. Najemniki imajo višje stroške kot lastniki stanovanj.

S kom bivajo?

Večina Evropejcev živi s svojimi partnerji, starši ali z otroki. Le 15 % jih živi na svojem. Šest od desetih anketiranih jih živi s starši, medtem ko jih 39 % živi z najmanj enim ali več otroki. V zahodnoevropskih državah se mladi preselijo na svoje ob začetku študija ali  prvi službi, v vzhodnoevropskih državah pa živijo s svojimi primarnimi družinami dlje.

Kolikokrat se selijo?

Selitve so med Evropejci redke, v povprečju se anketiranci selijo štirikrat v življenju. To ne velja le za mlajše, tudi anketiranci, stari več kot 50 let, so se v povprečju selili le petkrat v življenju. Skoraj četrtina je pakirala svoje stvari več kot šestkrat, medtem ko se je 15 %  anketirancev selilo le enkrat. Najemojemalci se selijo pogosteje kot lastniki stanovanj.

Koliko jih ima v lasti počitniški objekt?

Večina Evropejcev ima svoj počitniški objekt v svoji državi. Vsak šesti je lastnik počitniškega objekta, pri čemer se 33,7 % anketirancev na oddih odpravi med počitnicami, 23,9 % pa ob koncu tedna. Zanimiv je tudi podatek, da ima kar 8,7 % Evropejcev v lasti nepremičnino za poslovne namene, pri čemer dvakrat bolj prednjačijo moški.

Kje iščejo informacije o nepremičninah?

Internet je vodilni medij pri iskanju nepremičnin. Dve tretjini Evropejcev uporablja različne nepremičninske portale za iskanje nepremičnin, več kot 50 % pa uporablja spletne strani nepremičninskih agencij. 44 % jih prosi za pomoč znance, prijatelje ali sorodnike.

Kateri kriteriji odločajo o ogledu nepremičnine?

Cena (85 %), lokacija (82 %) in velikost (77 %) so najpomembnejši kriteriji, ki odločijo, ali si bo potencialni kupec ogledal nepremičnino. Pri ceni so občutljivejši Nemci, Švicarji, Avstrijci in Grki, manj Turki in Italijani. Cena je ključni kriterij tudi v Sloveniji, a hkrati opažamo povečano povpraševanje po energetsko učinkovitih nepremičninah, katerih cene so v primerjavi s klasično grajenimi objekti višje,≪ pravi Igor Horvat, direktor

RE/MAX Slovenija. Medtem ko so fotografije pomembnejše mladim, starejše zanimajo podatki o energetski učinkovitosti in leto izgradnje nepremičnine. Evropejci, ki so kupovali nepremičnino na Portugalskem, Češkem in v Grčiji, so poudarili, da je bila cena stanovanj in hiš za njih pogosto previsoka. Anketiranci so se soočali tudi s precenjenimi nepremičninami

in zavajajočimi opisi lokacij. Zaradi tržno neprilagojenih cen nepremičnin, ki so, žal, prisotne tudi v Sloveniji, RE/MAX-ovi svetovalci prodajalcem svetujejo o postavitvi tržne cene za nepremičnino. Pri tem posredno pomagamo tudi kupcu, da nepremičnine ne preplača, razloži Horvat.

S čim si ustvarijo prvi vtis?

Ob ogledu nepremičnine na prvi vtis pri skoraj polovici Evropejcev najbolj vpliva videz kopalnice oziroma sanitarij. Temu sledi splošna potreba po obnovi in vonj nepremičnine. Ne glede na to, ali gre za kuhinjo, okolico ali zvočno izolacijo, imajo višja pričakovanja ženske in starejši.

V kakšni soseski si želijo živeti?

Evropejci si v soseski najbolj želijo otroško igrišče in vrtec ali šolo (oboje 19 %), kar po Horvatovih besedah velja tudi za Slovenijo. Otroško igrišče je najmanj pomembno Nemcem (9 %) in najbolj Turkom (48 %). Med drugimi pomembnimi objekti so nakupovalna  središča in restavracije s teraso. Najbolj moteči objekti so letališča ali letalske poti ‒ kar polovica Evropejcev si nikakor ne želi novega doma na takem območju.

Ni komentarjev

kakovost_bivanja_osvezitev_doma_2016

Osvežitev doma

Dom lahko osvežite zato, da se boste v njem počutili bolje ali da ga boste prodali po višji ceni. Začnite z urejanjem okolice oziroma vhoda ...